Reklamację z tytułu niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową można złożyć sprzedawcy
internetowemu w ciągu 2 lat od daty wydania towaru. Co istotne, konsumenta obowiązuje
jeszcze jedno ograniczenie – kupujący musi to zrobić przed upływem 2 miesięcy od stwierdzenia
niezgodności towaru z umową (termin ten trzeba liczyć od momentu ujawnienia się wady – np.
popsucia się zakupionego sprzętu).
Do złożenia reklamacji potrzebny jest dowód zakupu, co nie oznacza, że konsument musi
pokazać sprzedawcy paragon lub fakturę, wystarczy że przedstawi jakikolwiek dowód zawarcia
transakcji, np. wyciąg z konta, potwierdzenie płatności kartą.
Jeżeli reklamacja dotycząca niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową (na podstawie
przepisów ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży
konsumenckiej) zostanie uznana, nastąpi zwrot kosztów przesłania towaru. W wypadku,
gdy reklamacja zostanie odrzucona – koszty wysyłki pokrywa kupujący.
Sklep internetowy www.alnar.pl ma 14 dni na ustosunkowanie się do żądań reklamacyjnych.
Zgodnie z art. 8 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży
konsumenckiej, jeżeli konsument wystąpi z żądaniami z tytułu niezgodności towaru
konsumpcyjnego z umową, a sprzedawca nie ustosunkuje się do tego żądania w terminie 14 dni,
uważa się, że uznał je za uzasadnione.
Gwarancja, którą są objęte niektóre towary w sklepie, nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawie-
sza uprawnień Kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową. W przypadku pro-
duktu na który producent udzielił gwarancji Klient może reklamować produkt posiadający wady.